Digikunsti konkurss (lõppenud)

Loodud: 13.08.2024 Uuendatud: 07.01.2025

Haridustase
{{ item.name }}
Ainevaldkond
{{ item.name }}
Teema
{{ domain.name }}
Tüüp
{{ item.name }}
Programmeerimiskeeled
{{ item.name }}
Programm on kasutatav
{{ item.name }}

 

ProgeTiigri digikunsti konkursile “Loovuse algoritm” laekus kokku 393 õpilase põnevad kunstiteosed! 

Haridus- ja Noorteameti ProgeTiigri programmi digikunsti konkurss “Loovuse algoritm” on edukalt lõppenud. Konkursile esitati 393 eriilmelist digitaalselt loodud kunstiteost, mis tõid esile noorte loovuse ning oskuse siduda kunsti ja tehnoloogia võimalusi. Lemmik töö valis välja ka ajuteadlane Jaan Aru.  

Konkursi eesmärk oli innustada õpilasi avastama uusi viise, kuidas tehnoloogia saab toetada loomingulist eneseväljendust ja arendada nende digitaalseid oskusi. ProgeTiigri programmijuhi Kirke Kasari sõnul tõestasid konkursil osalenud õpilased, et oskusliku tehnoloogiakasutuse ja piiritu kujutlusvõime toel suudavad nad luua tõeliselt ainulaadseid digitaalseid kunstiteoseid. 

“Konkursile esitatud tööd näitasid, kuidas tänapäeva noored oskavad meisterlikult kasutada erinevaid digitaalseid tööriistu oma ideede elluviimiseks. Populaarsemateks tööriistadeks osutusid Paint, Autodraw, Ibis Paint X, Krita ja ProCreate,” ütles Kasari.   

Konkursil osaleti 89 haridusasutusest üle Eesti.

Kõige aktiivsemad olid I ja II kooliastme õpilased, kelle tööd paistsid silma värvikirevuse, fantaasiarikkuse ja loomingulise tehnoloogia kasutuse poolest, näiteks oli loodud kunsti ka Exceli tabelisse. Samas väärib märkimist, et kuigi III ja IV kooliastmes esitati veidi vähem töid, tõusid need esile erakordselt kõrge taseme ja detailse teostuse poolest, mis viitab sellele, et noored panustasid oma kunstiteoste loomisesse väga palju aega ja energiat. 

“Konkursi tulemused näitavad selgelt, et noored suudavad suurepäraselt ühendada tehnoloogia võimalused ja oma unikaalse loovuse,” lisas Kasari. “Need oskused on tulevikus hindamatud, aidates neil silma paista nii loomevaldkondades kui ka muudes eluvaldkondades, kus innovatsioon ja loov mõtlemine mängivad üha suuremat rolli.” 

Kunstivaldkonna ekspertidest koosnev žürii valis igas vanuseastmes välja kolm parimat tööd ning ajuteadlane Jaan Aru, kelle loomingust oli inspireeritud antud konkursi nimi ja teema, valis samuti välja oma lemmiktöö. 

I kooliastme võitjad 

Peaauhind - "Usside paradiis", autoriks Eliise Salme Põhikoolist 

Eriauhinnad - "Häkkertulnukad", autoriks Rosanna Kose Gümnaasiumist ja "Värvide mäng", autoriks Roko Tallinna Reaalkoolist 

II kooliastme võitjad 

Peaauhind - "Sääsk hüppab langevarjuga alla", autoriks Loore Miina Härma Gümnaasiumist 

Eriauhinnad - "Minu maailm", autoriks Henry Leisi Koolist ja "Anonymous hacker", autoriks Laura Cataleia Nõo Põhikoolist 

III kooliastme võitjad 

Peaauhind - "Tehnoloogia ja kunsti areng läbi aastate", autoriks Kadi Tartu Erakoolist 

Eriauhinnad - "Digitaalne düstoopia", autoriks Keleri Kilingi-Nõmme Gümnaasiumist ja "Robot-marionetid tõmbavad loovuse nööre", autoriks Oishorjo Tallinna Saksa Gümnaasiumist 

IV kooliastme võitjad 

Peaauhind - “Fassaad”, autoriks Helena Hugo Treffneri Gümnaasiumist 

Eriauhinnad - “Maailm endi kätes”, autoriks Kertu Jõhvi Gümnaasiumist ja “Selle aja looming”, autoriks Eneli Tartu Kunstikoolist 

Jaan Aru lemmiktöö eriauhind - "Kus on reaalsus, kus virtuaalsus?", autoriks Evelina Jõhvi Kesklinna Koolist 

 

Palju õnne kõigile võitjatele! Võtame teiega ühendust.

 

Konkurss viidi läbi Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi programmi „IT Akadeemia ja inseneriakadeemia arendamine kutse-, üld- ja huvihariduses“ (2021-2027.4.04.24-0004) raames. Tegevusi kaasrahastab Euroopa Liit. 

Lisainfo: Mariell Miilvee (mariell.miilvee@harno.ee; 56813096)

Tagasiside

Tagasiside tüüp
{{ error }}
Tagasiside
{{ error }}
{{ error }}
{{ error }}

Seda lehte kaitseb reCAPTCHA ning kehtivad Google'i puutumatusnormid ja kasutustingimused.

Aitäh!

Sinu tagasiside on salvestatud.

ProgeTiigri kogumik

Õpetajatele mõeldud veebipõhisest ProgeTiigri kogumikust leiab vahendeid õppetöös rakendamiseks. Sobivad vahendid saab õpetaja kätte filtreerimise tööriista kasutades. Materjale leiab järgmistest valdkondadest: programmeerimine, robootika, 3D disain, nutiäpid ja multimeedia. Kogumikus on 102 vahendi kirjeldust ja see täieneb iga-aastaselt.