Plakatikonkurss "InfoAmps" 2025

Loodud: 02.10.2025 Uuendatud: 11.12.2025

Haridustase
{{ item.name }}
Ainevaldkond
{{ item.name }}
Teema
{{ domain.name }}
Tüüp
{{ item.name }}
Programmeerimiskeeled
{{ item.name }}
Programm on kasutatav
{{ item.name }}

 

Haridus- ja Noorteameti ProgeTiigri programmi korraldatud plakatikonkurss „InfoAmps“ on edukalt lõppenud. Konkursile laekus ligi 300 plakatit üle Eesti, kusjuures aktiivsemad osalejad olid II kooliastme õpilased. 

„Noored olid uskumatult loovad ja nutikad. Iga plakat näitas, kui hästi osatakse digimaailmas olulisi teemasid mõtestada,“ rõhutab konkursi korraldaja Kirke Kasari, Harno ProgeTiigri arendusjuht. „Meie eesmärk oli suunata õpilasi avastama informaatika põnevaid teemasid ja arendama praktilisi oskusi ning tulemused näitavad, et see eesmärk sai suurepäraselt täidetud.“ 

Plakatitel käsitleti mitmekesiseid ja praktilisi teemasid. Kõige rohkem loodi plakateid turvalise parooli loomise olulisuse kohta, kus pakuti välja ka erinevaid nippe, kuidas seda teha. Lisaks hoiatati sotsiaalmeedias võõrastega suhtlemise eest, puudutati küberkiusamise teemat ning õpetati, kuidas õigesti ja turvaliselt käituda erinevaid mänge mängides. Paljud tööd tuletasid meelde liikumispauside vajalikkust ja isegi seda, miks ei tasu pimesi usaldada kõike, mida tehisaru väidab. Sellised sõnumid näitavad, et kriitiline mõtlemine ja digihügieen on noorte jaoks üha olulisemad. 

„Mind üllatas, kui palju noored väärtustavad turvalisust ja vastutustundlikku käitumist digikeskkonnas,“ rõhutab Kasari. „Plakatitel oli sageli sõnum, et paroole ei jagata ja tundmatuid linke ei avata. See näitab, et noored oskavad juba varakult seada piire ja mõelda kriitiliselt.“ 

„Konkurss näitas, et informaatika ei piirdu pelgalt koodi kirjutamisega. See on oskuslik ja teadlik tegutsemine digikeskkonnas ning noorte loodud plakatid aitavad seda sõnumit levitada nii koolides kui ka laiemalt,“ võtab Kasari kokku. 

Konkursi eesmärk oli innustada õpilasi uurima, omandama ja jagama teadmisi ning praktilisi oskusi informaatika valdkonnas, arendada loovust ja visuaalset väljendusoskust ning toetada õpilaselt õpilasele suunatud õppimist. Kuigi konkursile laekus palju silmapaistvaid plakateid, tõusid esile need tööd, mis eristusid loovuse, sisukuse ja kvaliteetse teostuse poolest. Plakateid hinnati neljas vanuseastmes ning iga vanusegrupi kolme parimat premeeritakse kiirpildikaameraga, et toetada õpilaste loovust. Lisaks loositi kõigi kriteeriumitele vastavate tööde vahel välja veel mitmesuguseid ProgeTiigri auhindu. 

PEAAUHINNAD:
I kooliaste 
 

Mia Kulpin “Esimene arvutiviga”, Tallinna Mustjõe Gümnaasium, 3. klass 

Volodymyr Vasyliev “EKRAANIPAUS: reegel 20-20-20”, Lasnamäe Põhikool, 3. klass 

Laureen PukkInfoAmps”, Kose Gümnaasium, 3. klass 

II kooliastme  

Mykhailo Teisar “Õpi AI”, Kohtla-Järve Järve Kool, 6. klass 

Lisette KlousenKüberkiusamine”, Pelgulinna Gümnaasium, 5. klass 

Heidi-Lii Jaago “Kaitse enda andmete privaatsust”, Kadrina Keskkool, 6. klass 

III kooliaste  

Anette Hussar “Digitaldriku reegel”, Haabneeme Kool, 8. klass 

Hõbe Arro “Sõber crtl”, Tallinna Muusika- ja Balletikool, 8. klass 

Lenne Laigu “Kiirklahvid”, Võsu Kool, 7. klass 

IV kooliaste  

Ave Ann Avalaid “Koduarvutid üle aastate”, Kuressaare Ametikool, 3. kursus 

Keeli Pant “Tervislik valgus”, Kuressaare Ametikool, 3. kursus 

Steivi Mang “Kahekordne autentimine”, Rocca al Mare Kool, 12. Klass 

 

LOOSIAUHINNAD: 

Karl Pukk „Kuidas mõelda endale hea parool?“, Kanepi Gümnaasium, 2. klass 

Nikita Liulka „Turvaline parool on minu sõber“, Tapa Valla Kool, 3. klass 

Maribel Pariis „Mitu nippi!“, Rapla Vesiroosi Kool, 3. klass 

Victor Marcus Evestus „Ära jaga paroole ega isiklikke andmeid“, Tallinna Reaalkool, 2. klass 

Mia Taal „Ära ava linke“, Kose Gümnaasium, 3. klass 

Liam Johannson „Infoamps“, Kose Gümnaasium, 3. klass 

Gedi-Ly Künnapas ja Kristel Saul „Autoriõigused“, Pelgulinna Gümnaasium, 5. klass  

Bert Sebastian Maripuu ja Revor Talpas „Nuti uudised“, Kadrina Keskkool, 5. klass 

Agnes Viiksaar „Turvaline Salasõna“, Kohtla-Järve Järve Kool, 6. klass 

Kenneth Heinväli „Roblox“, Kuressaare Nooruse Kool, 6. klass 

Sebastian Rosenvald „Programmeerimine“, Pelgulinna Gümnaasium, 6. klass 

Johanna Ilistom „Infoamps“, Kose Gümnaasium, 4. klass 

Maarja-Liisa Volmer ja Johanna-Maria Eevald „Telefoni turvalisus“, Võsu Kool, 7. klass

Amalia Romanova „Esimene programmeerija“, Lasnamäe Põhikool, 7. klass 

Darya Electa Zvejnieks ja Selene Holm „Reklaamid- liiga hea, et olla tõsi“, Kiltsi Mõisakool, 8. klass

Estel-Mari Tahmaz ja Säde GraubergKüberkiusamine Robloxis“, Pärnu Vanalinna Põhikool, 7. klass 

Kretlin Lorii Vann „Kuidas oma digijälge vähendada?“, Pärnu Koidula Gümnaasium, 10. klass 

Marta Viikmäe „Turvaline parool“, Märjamaa Gümnaasium, 10. klass 

Magnus Valter KaljusteKõik, mis internetis, pole tõde“, Mustamäe Riigigümnaasium, 10. klass 



Palju õnne kõigile võitjatele! Võtame ise teiega ühendust.

Tutvu võidutöödega allpool.

Küsimuste korral võta ühendust progetiiger@harno.ee 

Konkurss viidi läbi Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi programmi „IT Akadeemia ja inseneriakadeemia arendamine kutse-, üld- ja huvihariduses“ (2021-2027.4.04.24-0004) raames. Tegevusi kaasrahastab Euroopa Liit.   

 

Tagasiside

Tagasiside tüüp
{{ error }}
Tagasiside
{{ error }}
{{ error }}
{{ error }}

Seda lehte kaitseb reCAPTCHA ning kehtivad Google'i puutumatusnormid ja kasutustingimused.

Aitäh!

Sinu tagasiside on salvestatud.

ProgeTiigri kogumik

Tähelepanu! Seoses Harno üleminekuga uuele arvutitöökohateenusele (ATK 2.0) võivad alates 19.08.2025 mõnede õppematerjalide lingid olla katki. Tegutseme nende parandamisega jooksvalt.
Õpetajatele mõeldud veebipõhisest ProgeTiigri kogumikust leiab vahendeid õppetöös rakendamiseks. Sobivad vahendid saab õpetaja kätte filtreerimise tööriista kasutades. Materjale leiab järgmistest valdkondadest: programmeerimine, robootika, 3D disain, nutiäpid ja multimeedia. Kogumikus on 102 vahendi kirjeldust ja see täieneb iga-aastaselt.